Det handlar om...

humor (24) vardag (20) aftonblaskor (16) politik (13) tv (12) kultur deluxe (11) barbari (5) nostalgi (5) skola (5) musik (4) film (2) snyggo (1)

Hallå, era fegisar, jag är nöjd med mig själv

Okej, så jag är en knubbis. Många tycker att brudar ska se ut som plankor, raka och platta. Det är inget fel med det, Twiggystilen är cool, men inte för mig. Jag har kurvor, en stjärt, boobisar och är väldigt nöjd med det. Jag gillar mig. Och min kropp. Den är ganska sliten, rätt konstig och vind och sned men så har den ju klarat sig genom en massa. Jag är sjukt stolt över min kropp - för den är (som Ranelid skulle ha sagt) helt unik!!!
Aftonbladet körde en kampanj mot rasism som hette "vi gillar olika". Kanske borde de köra en kroppskampanj med samma slogan? För det är sjukt men sant - så ofta händer det mig att folk inte fattar att jag är sjukt nöjd med hur jag ser ut. De ser det som en självklarhet att tjockisen sk vilja bli smal. Det vill jag inte. Finns nog med folk som bantar. Jag njuter av maten, livet och min kropp. Jag älskar träning och jag älskar att slappa.

JAG ÄLSKAR ATT VARA MIG!

2 kommentarer:

  1. Du är så himla bra! Och snygg! Och gosig! Och bäst! Och du har helt rätt, natuligtvis!

    SvaraRadera